Civilizace

Civilizace



 

 

 

 

       




Slower Tech by Era

Pokud vám nestačí rychlost hry maraton, lze díky této modifikaci výzkum zpomalit ještě více jednoduchým nastavením koeficientů.

Pro různé epochy lze nastavit různé koeficienty. Ale můžete nastavit jednotný pro všechny epochy, např.:

update Technologies set Cost = Cost*Koeficient;

Obdobně lze zpomalit i kulturu resp. společenské vědy.

update Civics set Cost = Cost*Koeficient;

Pokud vám nestačí jednotný koeficent na napříč všemi epochami, tak SQL dotazy lze rozdělit na jednotlivé epochy a použít pro ně různé koeficienty. Např.:

UPDATE Technologies SET Cost = Cost*1.4 WHERE EraType ='ERA_ANCIENT';

UPDATE Technologies SET Cost = Cost*2.7 WHERE EraType ='ERA_CLASSICAL';

atd. pro další epochy, t.j. pro : ERA_MEDIEVAL ERA_RENAISSANCE ERA_INDUSTRIAL ERA_MODERN ERA_ATOMIC ERA_INFORMATION

Obdobně pro kulturu resp. společenské vědy.

UPDATE Civics SET Cost = Cost*1.7 WHERE EraType ='ERA_ANCIENT';

UPDATE Civics SET Cost = Cost*1.4 WHERE EraType ='ERA_CLASSICAL';

atd. pro další epochy, t.j. pro : ERA_MEDIEVAL ERA_RENAISSANCE ERA_INDUSTRIAL ERA_MODERN ERA_ATOMIC ERA_INFORMATION

 

Zpomalení vývoje a kultury YnAMP bez nutnosti instalace módu "Slower Tech by Era"

V modifikaci YnAMP najděte soubor GamePlay.sql

Přidejte třeba hned na začátek tyto dva příkazy:

update Technologies set Cost = Cost*2;

update Civics set Cost = Cost*2;

Koeficient 2 můžete změnit jak vám vyhovuje.

 

Oproti zkušenostem z minulých dílů pomalejší hra obtížnost zvýšila, hru kterou jsem přehrál na rychlost maraton a obtížnost immortal se mi nepodařilo zatím uspěšně přehrát ani jednou, hlavním problémem je technologické zaostávání.


 

YnAMP - Yet (not) Another Maps Pack

 

YnAMP modifikace pro datadisk Rise and Fall

 

Oficiálně v době psaní článku(15.2.2018) není verze modifikace pro RaF k dispozici, ale autor v diskusním fóru na CivFanu dal k dispozici odkaz na rozpracovanou verzi na GITu, na strance GIT projektu pak klikněte na zelené tlačítko "Clone or download" a stáhne se vám zazipovaný mód.

Hrál jsem chvíli Greatest Earth Map a je to naprosto ok. Jsou tam již přidané nové druhy surovin z datadisku.

 

Gigantické mapy v módu YnAMP

 

Součástí mapu jsou již gigantické mapy světa(ludicrous,tj. absurdní velikost, - 230x115). Autor módu doporučuje minimálně tuto konfiguraci 8GB RAM a 4 GB grafické paměti.

Autor testoval ludicrous mapu s 32 civilizacemi na sestavě I7,16GB RAM s těmti výsledky:

  • 240. tah, trvání 1 tahu AI cca 2min
  • 475. tah, trvání 1 tahu AI cca 4min
  • Hra nespadla ani jednou.

Já hraji Greatest Earth Map (104x64) na sestavě I7 8GB RAM, 4GB grafika s 18civilizacemi, čekací doby v novověku jsou max. cca půl minuty. Je lepší nastavit pravidla(rulerset), které omezí aktivity barbarů, tím snížíte ještě více trvání tahu AI. Neplatí tedy doporučení z předchozího článku ohledně omezení počtu civilizací. Hra byla též od doby psaní původnícho článku opatchovaná, což jistě sehrálo svoji roli.

 

Zdroj CivFanatics.com.

 

Obecný popis módu YnAMP

 

Jedná se o generátor map světa(obrovské a velké) a mapy Evropy. Autorem je člověk s aliasem Gedemon. Verze vznikají velmi často, v době psaní článků čerpám ze skušeností s verzi alfa 5. a 6. na velké mapě světa(Greatest Earth map). Přestože se jedná o verzi alfa, je vygenerovaná mapa světa velmi povedená. Hraji za Římany a hra mě tedy vysadí na Apeninském poloostrově.

 

Apeninský poloostrov

 

Mapa světa "Greatest Earth Map"

Lokace civilizací odpovídají realitě(Aztékové na území dnešního Mexika, Angličané na Britských ostrovech, Rusové ve východní Evropě, Sparťané na Peloponésu, Vikingy ve Skandinávii apod.). Přírodní divy (Galapágy v Tichém oceánu, Kilimandžáro v Africe, Útesy Doveru u Lamanšského průlivu). Stejně tak měststké státy(Lisabon, Honkkong atd.). Vše se vygeneruje vždy lokačně správně, náhodnost spočíva v tom, že buď se daný přírodni div či městký stat na mapě vygeneruje či ne. Naopak samotná mapa se vždy mírně liší, ale kontinenty vždy +/- dodržují tvar, základní ostrovy, hory ,řeky najdete vždy kde mají být, s tím že jsou mírně pozměněné. Např. Alpy mají někdy více někdy méně kopců/horských štítů. Na severu Itálie vždy narazíte na Alpy, na severu Afriky vždy najdete Saharu a dále na jih pak velká jezera jako Viktoriino či Tanganiku . Britské ostrovy též najdete vždy tam kde mají být. Významně se při generování map liší umístění a druh surovin.

 

Doverské útesy Více na Wikipedii

 

Mapy světa, různá nastavení

Poslední verze umožnují velkou variabilitu pri tvorbě pozemských map. Můžete si zvolit například to, že "starou" polokouli (Evropa,Afrika,Asie,Australie) ponecháte a náhodně se vygenerují kontinenty na "nové" polokouli. t.j. misto Severní a Jižní Ameriky vzniknou na dané polokouli podle vašeho nastaveni náhodně kontinenty, jeden velký kontinet či ostrovy, nebo naopak ponecháte Severní a Jížní Ameriku a vygenerujete náhodně staré kontinenty, nebo necháte vygenerovat ve stylu současných kontinentů celou planetu. Pozemské kontinenty se generují nahodněji než ve stylu mapy "Greatest Earth Map", což jsem rád, hra je zajímavější. Například jsou často spojené anglické ostrovy s Evropou, nebo místo Gibraltarského průlivu je šíje po které přejdete suchou nohou z Evropy do Afriky.

 

Doba trvání AI tahů

Hra s cca 5-6 civilizacemi na obtížnost princ běží relativně svižně až do nonověku, doba přemýslění za tah od 5-10s do 30-40s ke konci hry při standardní rychlosti hry. Teď zkouším epickou. Nevolte si zbytečně moc civilizací, je to pozdějí znát na délce trvaní tahu AI. Na začátku se mi však vždy podařilo 1-2 civilizace eliminovat. Nastavil jsem autosave na každý 5.tah, jinak jsem vše ponechal. Grafiku jsem trochu vybičoval, ale to nemá na dobu přemýšlení AI vliv.
Konfigurace PC je I7, 8 GB RAM a SSD disk.

 

Nedostatky

Menší vady na kráse jsou suroviny, v Evropě jsem narazil na rýžová pole a v údolí řeky Tibery se pěstoval místo viné révy či pšenice čaj. Rovnež chybí severní části kontinentů, v případě Evropy severní Skandinávie a Island. Ale je to též možná z důvodu rychlosti, ta mapa je opravdu rozsáhlá.

 

Instalace

  • Po stažení mód rozbalte do adresáře:"..\Documents\My Games\Sid Meier'sCivilization VI\Mods"
  • Po spuštění hry klikněte v hlavní nabídce na "Additional Content" a zaškrtněte tento mód
  • Vraťte se na základní nabídky, jděte na hru pro jednoho hráče, klikněte na rozšířeníé nastavení hry
  • V rozšířeném nastavení klikněte na rozbalovací seznam s mapami, najdete zde nové mapy z tohoto módu. Vyberte mapu, kterou chcete. Poté už můžete klasicky zvolit počet civilizací včetně jejich konkrétní specifikace.

 

Dále můžete v položce Rulersets v rozšířeném nastavení, nastavit další sadu modifikací, více zde na CivFanatics.com.

 

Odkazy:

Více informací, včetně stažení najdete zde na CivFanatics.com.

Aktualizace 2.11.2016    

 

Zpět na obsah

 



CIV žebříček

 1. Civilizace VI. (2016)

 2. Civilizace IV. (2005)

 3. Civilizace III. (2001)

 4. Civilizace Call to Power II. (2000)

 5. Civilizace Call to Power I. (1999)

 6. Civilizace V. (2010)

 7. Civilizace II. (1996)

 8. Civilizace I. (1991)

 

Alternativy

 1. Europa Universalis IV. (2013)

 2. Super Power II. (2004)

 3. Supreme Ruler 2020 (2008)

 


Tipy

Paul Kennedy: Vzestup a pád velmocí - Kniha zachycuje a hodnotí historický světový vývoj od zač.16.stoleti do konce 20. stoleti. Toto excelentní dílo by pro každého fandu Civilizace mělo být povinnou četbou.

Silicon Valley TIP - slušná pecka, která nechává IT crowd vzadu. Oproti Ajťákům je zde méně ztřeštěný humor a větší frekvence super hlášek. Část fórků vyžaduje hlubší znalosti IT.

For All Mankind TIP - fenomenálně zpracovaná alternativní historie, kdy koncem šedesátých let nepřistanou na Měsíci jako první Američané, ale Rusové. Zhruba v půlce seriálu začne jak USA tak SSSR budovat na jižním pólu u krátěru Shackleton vlastní základny a provádět průzkum naleziště s vodním ledem.

Carl Sagan - Bleděmodrá tečka - komentář Carla Sagana ke snímku Země, který pořídila sonda Voyager 1 v době, kdy opouštěla hranice Sluneční soustavy (1990) najdete na YouTube (EN).

 


TV přenosy z kosmonautiky

spacex.com - starty raket společnosti SpaceX, v době přidání odkazu to byl testovaci start pilotované lodi Crew Dragon.

 

 

 

Copyright © 2009 - 2020 tdpar