Civilizace

Civilizace



 

 

 

 

       




Modifikace - pár postřehů

Módy se umístují do složky ..\Documents\My Games\Sid Meier'sCivilization VI\Mods

Módy, které odebíráte ze Steamu přes Workshop najdete ve složce C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\workshop\content\289070

 

Nejednodušší mód se skládá ze dvou souborů. Jeden má příponu modinfo a druhý sql

Pokud přejmenováváte sql soubor je třeba přejmenovat i odkaz na tento sql soubor v souboru nejakyNazev.modinfo

Do sql souboru pak umísťujete různé sql příkazy na úpravu hry.

Příklady SQL příkazů

UPDATE GlobalParameters SET Value='4' WHERE Name='CITY_MIN_RANGE';

Nastaví minimální vzdálenost mezi městy na 4 pole.

 

UPDATE Technologies SET Cost = Cost*2.7 WHERE EraType ='ERA_MEDIEVAL';

Zpomalí vývoj technologií 2.7 krát

 

UPDATE Civics SET Cost = Cost*1.4 WHERE EraType ='ERA_INDUSTRIAL;

Zpomalí vývoj společenských věd 1.4 krát

 

UPDATE Resource_Consumption SET CO2perkWh = CO2perkWh * .5;

Podle velikosti koeficientu zpomali nebo urychlí dopady emisí CO2 na globalni oteplovani. V tomto případě sníží dopady emisí CO2 o 50%, protože množství emisí CO2 za každou vyrobenou kWH bude poloviční.

 

Změna počtu měsíců/roků za tah

Pokud chcete editovat např. standardní rychlost, tak do sql souboru umístěte sekvenci sql příkazů:

DELETE FROM GameSpeed_Turns WHERE GameSpeedType = 'GAMESPEED_STANDARD';

INSERT INTO GameSpeed_Turns
(GameSpeedType, MonthIncrement, TurnsPerIncrement)
VALUES ('GAMESPEED_STANDARD', 624, 65),
('GAMESPEED_STANDARD', 216, 65),
('GAMESPEED_STANDARD', 168, 65),
('GAMESPEED_STANDARD', 60, 65),
('GAMESPEED_STANDARD', 18, 60),
('GAMESPEED_STANDARD', 15, 60),
('GAMESPEED_STANDARD', 9, 60),
('GAMESPEED_STANDARD', 6, 60);

 

Obdobně pro maratón či další rychlosti.

 

Zdroj: forums.civfanatics.com

 

Pro lepší pochopení je zde ještě příklad z modifikace roků za tah v Civilizaci V:

DELETE FROM GameSpeed_Turns;

 a dále pro jednotlivé volby rychlosti, část za maratón:

INSERT INTO GameSpeed_Turns(GameSpeedType,MonthIncrement,TurnsPerIncrement) VALUES ('GAMESPEED_MARATHON',180,100); t.j. 15 roků za tah(180 měsíců/12) pro období 4000 př.n.l.-2500 př.n.l., protože 100 tahů*15 let=1500 let

INSERT INTO GameSpeed_Turns(GameSpeedType,MonthIncrement,TurnsPerIncrement) VALUES ('GAMESPEED_MARATHON',120,300); t.j. 10 roků za tah(120 měsíců/12) pro období 2500 př.n.l.-500 .n.l., protože 300 tahů*10 let=3000 let

INSERT INTO GameSpeed_Turns(GameSpeedType,MonthIncrement,TurnsPerIncrement) VALUES ('GAMESPEED_MARATHON',60,170); t.j. 5 roků za tah(6 měsíců/12) pro období 500 .n.l.-1350 .n.l., protože 170 tahů*5 let=850 let

INSERT INTO GameSpeed_Turns(GameSpeedType,MonthIncrement,TurnsPerIncrement) VALUES ('GAMESPEED_MARATHON',24,201);

INSERT INTO GameSpeed_Turns(GameSpeedType,MonthIncrement,TurnsPerIncrement) VALUES ('GAMESPEED_MARATHON',12,129);

 

apod. pro ostatni období a další volby rychlosti

 

Zdroj: forums.civfanatics.com

 

Generování rozsáhlejších map

Základem je úprava souboru:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI\Base\Assets\Gameplay\Data\Maps.xml

 

Při bližším prozkoumání souboru zjistíte velikosti stávajících map:

  • Duel: 44x26

  • Velmi malá: 60x36

  • Malá: 74x46

  • Standardní: 84x54

  • Velká: 96x60

  • Obrovská: 106x66

 

Postup pro změnu velikosti generovaných map:

1.Otevřete soubor:C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Sid Meier's Civilization VI\Base\Assets\Gameplay\Data\Maps.xml

2.Nejčastěji budete chtít změnu té největší, tak hledejte:

3.Upravte GridWidth="106" a GridHeight="66"

4.Dále můžete v XML elementu upravit atributy např. počet přírodních divů světa NumNaturalWonders="7" , přednastavit počet hráču či kontinentů



CIV žebříček

 1. Civilizace VI. (2016)

 2. Civilizace IV. (2005)

 3. Civilizace III. (2001)

 4. Civilizace Call to Power II. (2000)

 5. Civilizace Call to Power I. (1999)

 6. Civilizace V. (2010)

 7. Civilizace II. (1996)

 8. Civilizace I. (1991)

 

Alternativy

 1. Europa Universalis IV. (2013)

 2. Super Power II. (2004)

 3. Supreme Ruler 2020 (2008)

 


Tipy

Paul Kennedy: Vzestup a pád velmocí - Kniha zachycuje a hodnotí historický světový vývoj od zač.16.stoleti do konce 20. stoleti. Toto excelentní dílo by pro každého fandu Civilizace mělo být povinnou četbou.

Silicon Valley TIP - slušná pecka, která nechává IT crowd vzadu. Oproti Ajťákům je zde méně ztřeštěný humor a větší frekvence super hlášek. Část fórků vyžaduje hlubší znalosti IT.

For All Mankind TIP - fenomenálně zpracovaná alternativní historie, kdy koncem šedesátých let nepřistanou na Měsíci jako první Američané, ale Rusové. Zhruba v půlce seriálu začne jak USA tak SSSR budovat na jižním pólu u krátěru Shackleton vlastní základny a provádět průzkum naleziště s vodním ledem.

Carl Sagan - Bleděmodrá tečka - komentář Carla Sagana ke snímku Země, který pořídila sonda Voyager 1 v době, kdy opouštěla hranice Sluneční soustavy (1990) najdete na YouTube (EN).

 


TV přenosy z kosmonautiky

spacex.com - starty raket společnosti SpaceX, v době přidání odkazu to byl testovaci start pilotované lodi Crew Dragon.

 

 

 

Copyright © 2009 - 2020 tdpar